Konkurenční boj
Podnikání je dnes velice zpopularizovaná věc a těší se velké oblibě. Z toho důvodu jej také zkouší stále více lidí. Někteří uspějí a jiní zase ne. Úmrtnost může být velice vysoká, vše závisí na odvětví. Podnikání dnes může být vnímáno jako snadná cesta, jak přijít k penězům, ale opak je pravdou. Často nás stojí podnikání velké úsilí a pouze dobrý nápad nestačí.
Někdo by mohl říct, že podnikání je dnes velice usnadněno právě internetem. Což je do určité míry pravda.
Opravdu jsou mnohonásobně sníženy náklady na podnikání a dostaneme se mnohem rychleji právě k cílovým zákazníkům. Ovšem tím urychlení končí. Právě protože je dnes na internetu každý pouze vytvoření webové stránky k úspěchu nestačí.
Tu má dnes už opravdu každý a čas, kdy se jednalo o cosi revolučního jsou dávno pryč. Dnes tak musíme zákazníka opět něčím zaujmout. Přes to všechno všude najdeme podporu podnikání snad na všech frontách. Velké oblibě se těší hlavně systém crowfundingu, který je dnes velice populární.
Jedná se o systém startupů, tedy zahájení podnikání, které není nijak snadné. Hlavním problémem jsou samozřejmě peníze, které jsou pro každého problém získat. Z toho důvodu tak existují nejrůznější portály.
· Startovač
· Kickstarter
Tyto dva nejznámější zná snad každý z nás nebo o ně již určitým způsobem zavadil. První z nich je nejznámější v Česku, tedy působí hlavně na tuzemském trhu a ten druhý patří mezi nejoblíbenější v globálním měřítku. A jak vlastně crowdfunding funguje?
Pokud tento výraz volně přeložíme získat cosi na způsob financování davem. Jedná se o velice jednoduchý princip, kdy lidé financují prezentované projekty právě na výše zmíněných webových stránkách. Umístěné projekty jsou pečlivě vybírány komisí, které má již s podnikáním zkušenosti a vybírá tak pouze projekty, které projdou analýzou a mají největší šanci na úspěch.
Jsou vybírány jen nejnadějnější projekty z jasného důvodu. Stránka si nemůže dovolit publikovat neúspěšné projekty, jelikož by tak sama ublížila své reputaci.